Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego – sukces małymi krokami

Jeszcze kilka lat temu nikt nie wyobrażał sobie, że w ciągu zaledwie kilkunastu minut można dokonać zakupu pożądanych produktów, jednocześnie nie wychodząc przy tym z domu. Współcześnie zakupy online cieszą się ogromną popularnością wśród ludzi w różnym wieku i nie ma w tym nic dziwnego. Dziś w sieci kupimy praktycznie wszystko; począwszy od produktów spożywczych, przez ubrania, aż po zagęszczarki i ciężki sprzęt budowlany. Wystarczy kilka kliknięć, a staniemy się właścicielami nowej huśtawki, basenu czy legowiska dla psiaka. Szybko, sprawnie i komfortowo – właśnie tak jesteśmy obsługiwani przez wiecznie otwarte sklepy internetowe. Nie bez powodu ich obecność w wyszukiwarce stale rośnie; przedsiębiorcy przenoszą się do sieci, traktując ją jako nowe źródło do pozyskania Klientów, a przy tym zwiększenia swoich zysków nawet o kilkaset procent. Zakładając biznes online trzeba jednak mieć świadomość, że rosnąca popularność tego rodzaju zakupów ma swoją ciemną stronę w postaci rosnącej konkurencji. Wyszukiwarka Google jest otwarta na wszystkich przedsiębiorców; jak wyróżnić się w morzu pełnym sklepów o podobnej ofercie? Co zrobić, by przetrwać potyczki o dogodne miejsce w wynikach wyszukiwania? Odpowiedź kryje się w działaniach bezpośrednio związanych z ideą pozycjonowania – poznaj bliżej jedną z najskuteczniejszych technik promocji własnego sklepu online. W Afterweb chętnie podpowiemy, jaką ścieżkę musisz obrać, by osiągnąć sukces na miarę swojego przedsiębiorstwa

Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze informacje

Pozycjonowanie sklepu internetowego stanowi jedną z najbardziej opłacalnych, długoterminowych metod promocji sklepu w sieci. Proces pozwala stopniowo realizować wszystkie biznesowe cele, począwszy od budowania zasięgu, docierania do właściwej (docelowej) grupy odbiorców, aż po optymalizację i pozyskiwanie sprzedaży. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest dla wszystkich przedsiębiorców, którzy:

  • chcą skutecznie rozwinąć swój sklep i wizerunek marki w sieci

  • widzą ruch na stronie, jednak nie kończy się on transakcją

  • chcą dotrzeć do nowych klientów i zatrzymać obecnych

  • szukają opłacalnej metody promocji dla swojego biznesu

  • marzą o zwiększeniu zysków płynących ze sprzedaży online

Chociaż dzisiaj pojęcie pozycjonowania jest powszechnie znane i używane, wielu właścicieli firm czy sklepów internetowych wciąż nie do końca wie, na czym ono polega oraz jak może im pomóc. Proces ten wymaga nie tylko czasu, ale też współpracy z najlepszymi w swoim fachu agencjami marketingowymi. Głównym celem, jaki stawia przed sobą pozycjonowanie sklepów internetowych, jest oczywiście jego wysoka lokata w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu Twoją stronę zaczną odwiedzać internauci poszukujący konkretnych produktów, a miejsce w TOP10 zapewni Ci stały dopływ funduszy do firmowego budżetu. Warto bowiem wspomnieć, że zakupowicze najczęściej nie wykraczają poza wyniki z pierwszej strony Google, a skrupulatnie przeprowadzone pozycjonowanie sklepu pozwoli Ci znaleźć się właśnie tam. W Afterweb codziennie dokładamy wszelkich starań, żebyś w stosunkowo krótkim czasie pokonał konkurencję oraz zyskał prestiż i renomę na rynku. Niech wysoka lokata w wyszukiwarce zacznie już dziś wytrwale pracować na Twój sukces!

pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów w Internecie – od czego zacząć?

Pozycjonowanie sklepów WWW oparte jest o działania, których finalnym efektem ma być wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce. To właśnie dzięki temu użytkownicy korzystający z Google będą w stanie znaleźć stronę Twojego sklepu, a następnie skorzystać z oferty poprzez zakup produktów. Gdybyśmy mieli skrótowo opowiedzieć, na czym konkretnie polega pozycjonowanie strony sklepu internetowego, zrobilibyśmy to w następujący sposób.

Pozycjonowanie sklepu internetowego polega na dostosowaniu serwisu do wytycznych wyszukiwarki, w jakiej chcemy się reklamować. To także dopasowanie swojej witryny do algorytmów, których zadaniem jest tworzenie rankingu wartościowych stron, za pomocą narzędzi SEO.

Wyszukiwarka Google to jedno z pierwszych narzędzi, z których korzystamy, gdy chcemy uzyskać odpowiedzi na nasze zapytania, sprawdzić pogodę na weekend czy właśnie kupić konkretne produkty online. Jako przedsiębiorca, powinieneś traktować wyszukiwarkę jako jeden z głównych kanałów dotarcia do grupy docelowej swoich odbiorców. Każdego dnia miliony użytkowników wpisują w okienko wyszukań konkretne frazy, które mogą nawiązywać do oferty Twojego sklepu internetowego. By jednak użytkownik dokonał tam zakupu, najpierw musisz być widoczny. Największą skuteczność osiąga się będąc na szczycie – wszystko należy jednak czynić z głową, krok po kroku budując swoją drabinę do topowego miejsca w wynikach. Zacznij więc od fundamentów, których celem jest poprawa pozycji sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepów WWW a wybór platformy e-commerce

Stojąc przed wyborem platformy dla swojego sklepu, być może przemknęło Ci przez myśl, by znaleźć możliwie najlepszy fundament sprzedażowy, by od razu osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Niestety, jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych, nie ma idealnego rozwiązania. Każda z platform ma bowiem swoje wady i zalety, zarówno pod względem optymalizacji, jak i elementach stricte organizacyjnych. Decyzja o wyborze odpowiedniej platformy powinna być dostosowana do potrzeb i wymagań Twojego sklepu internetowego. Na pierwszym miejscu powinieneś stawiać wymagania techniczne; budowa na platformie nieprzystosowanej do wielkości oraz poziomu rozbudowania Twojego sklepu będzie sporym utrudnieniem w procesie jego pozycjonowania. Nawet jeśli Twój biznes obecnie nie jest duży, w przyszłości może się rozrastać i wymagać konkretnych działań obejmujących profesjonalne pozycjonowanie sklepów WWW. Wybór odpowiedniej platformy pozwoli Ci zaoszczędzić problemów, które potencjalnie mogą pojawić się później. Dobrze jest zawczasu skonsultować się z wykwalifikowaną agencją SEO – porada specjalisty w tym zakresie bywa na wagę złota.

Sprawdź: Najpopularniejsze platformy sprzedażowe

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego – układ ma znaczenie

Zanim na dobre oddasz się lawirowaniu pomiędzy rozmaitymi szablonami, grafikami oraz paletą kolorystyczną dla swojego e-sklepu, skup się na jego układzie. Struktura kategorii, podkategorii, a także stron produktowych ma istotne znaczenie w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Układ powinien być przejrzysty i płaski, a przy tym zrozumiały zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników, którzy będą w stanie bez problemu odnaleźć swoje produkty. Eksperci podpowiadają, by projektować strony internetowe sklepów online w taki sposób by nawet podczas wizyty trwającej 1-2 minuty uwaga Klienta była maksymalnie skupiona na zawartości witryny, zachęcając zainteresowanego do pozostania na stronie sklepu przez dłuższy czas. Jeżeli nie zadbasz o projekt Twojej strony i sprawisz, że Klient nie będzie mógł na niej niczego znaleźć, najpewniej opuści on ją przed upływem mniej-więcej minuty. Właśnie dlatego tak istotna jest dziś nawigacja sklepu internetowego oraz jego przejrzysty wygląd. – jeżeli chodzi o sklep internetowy pozycjonowanie w dużej mierze opiera się na zadbaniu o szczegóły. Aby jednak je zauważyć, należy posiadać skonkretyzowaną wiedzę odnośnie całego procesu, jakim jest poprawa pozycji sklepu internetowego.

Optymalizacja strony internetowej sklepu i jego pozycjonowanie

Powodem braku ruchu w e-sklepie może być długo ładująca się strona internetowa. Szybkość witryny, zupełnie tak samo jak jej przejrzystość, ma olbrzymie znaczenie. Pomijając tę kwestię, nie możesz liczyć na wysoki wynik w wyszukiwarce. Użytkownicy chcą być obsługiwani szybko, a zbyt powolne ładowanie się strony narusza nie tylko ich cierpliwość, lecz także zaufanie do sklepu internetowego. By sprawdzić szybkość swojej strony i dowiedzieć się, co konkretnie ją spowalnia, możesz skorzystać z narzędzia Google, jakim jest Page Speed Insight. Prześledzi on Twoją stronę i zaproponuje, co takiego warto poprawić. Czasem wystarczy jedynie optymalizacja grafik lub zdjęć, by skutecznie przyspieszyć działanie strony. Do innych przyczyn spowolnienia zazwyczaj zalicza się zbyt obszerny kod źródłowy czy za wolny serwer. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, przy którym nie przebiera się w półśrodkach. Optymalizacja, stanowiąca de facto część pozycjonowania, powinna być konkretna i bazować na określonej wiedzy. Między innymi dlatego tak ważne jest dokładne zastanowienie się nad tym czy warto wprowadzać zmiany samodzielnie, czy może oddać pozycjonowanie strony sklepu internetowego w ręce specjalistów.

Ekspert, który uważa że wie wszystko, naprawdę nie wie nic. Wybierz mądrze – postaw na pozycjonowanie sklepu z Afterweb

Krótki adres URL istotą pozycjonowania sklepu internetowego

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, każdy szczegół ma znaczenie. Wytęż wzrok i przyjrzyj się bliżej adresom poszczególnych kategorii produktowych. Jeżeli dostrzeżesz w nich obecność niezrozumiałych symboli, nad Twoją głową powinna zapalić Ci się czerwona lampka ostrzegawcza – to sygnał, by zmienić adresy na bardziej przyjazne i usprawnić sklep pozycjonowanie. Google docenia krótkie URL, wzbogacone o słowa kluczowe. Nie oznacza to jednak, że masz od razu upchać kilka kluczowych fraz w jeden adres. W tworzeniu skutecznych adresów URL liczy się przede wszystkim balans. Poniżej obrazujemy przykładowy schemat tworzenia przyjaznych adresów w serwisie.

  • Adres strony kategorii: https://nazwa-domeny/nazwa-kategorii/
  • Adres strony podkategorii: https://nazwa-domeny/nazwa-kategorii/nazwa-podkategorii/

Pozycjonowanie sklep internetowy – liczy się content!

Mawiają, że na samym początku od zawsze było słowo. W przypadku jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego doskonale się to sprawdza, bowiem nie ma działań bez doboru odpowiednich fraz kluczowych. Hasła, które wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy, to wskazówka dla Ciebie, co konkretnie powinieneś zawrzeć w opisach kategorii i produktów, a także we wpisach blogowych. Warto postawić zarówno na ogólne słowa kluczowe, jak i te z „długiego ogona”, które przyciągną Klientów skonkretyzowanych na daną ofertę czy produkt. Pozycjonowanie sklepu internetowego na konkretnych frazach daje stronie większe szanse na pojawienie się w wyszukiwarce Google. Równie istotne jest tworzenie oryginalnych treści, które będą w stanie zaangażować odbiorców. Duplikowaniem opisów treści czy ich całkowitym brakiem nie wyścielisz sobie wygodnej ścieżki do sukcesu – wręcz przeciwnie. Daruj sobie także kopiowanie od konkurencji; wrzucając na swoją stronę treść, która już gdzieś istnieje, poprawa pozycji sklepu internetowego nigdy nie nastąpi.

Zobacz: Jak wygląda skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego

Poprawa pozycji sklepu internetowego
źródło: https://images.pexels.com/photos/6347914/pexels-photo-6347914.jpeg

Wizytówka Google Moja Firma dla Twojego sklepu

Prowadząc jednocześnie biznes stacjonarny i online, dobrym rozwiązaniem jest założenie własnej wizytówki swojej firmy w Google. To swoisty profil Twojego sklepu, który pozwala Ci udostępnić użytkownikom najbardziej przydatne informacje na temat Twojej firmy, tj. adres, numer telefonu, godziny otwarcia czy opinie Klientów. Wszystko to w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Założenie i prowadzenie konta w usłudze Google Moja Firma nic nie kosztuje, a tymczasem może znacząco wpłynąć na wizerunek Twojej marki w sieci.

Zalety posiadania wizytówki Google Moja Firma:

  • dodatkowa możliwość darmowej promocji w sieci

  • sposób dotarcia do grupy docelowej Klientów

  • szansa na pozytywny odbiór u potencjalnych partnerów biznesowych

  • poprawa wiarygodności marki w oczach odbiorców

O sile, jaką niesie promocja swojego biznesu w sieci opowiada krótkie wideo opublikowane przez Google Polska. Jego bohaterem jest pan Krzysztof, prowadzący sklep usługowy. Oto co możesz zyskać, decydując się na pozycjonowanie strony sklepu w wyszukiwarce Google:

Pozycjonowanie sklepu internetowego – samodzielnie czy z agencją SEO?

Skuteczne prowadzenie przedsiębiorstwa wymaga wielozadaniowości. Zadbanie o kwestie techniczne, finansowe, marketing, logistykę, kontakt z Klientem…czasem wydaje się, że ilość zadań się nie kończy, a zaraz braknie nam na nie doby. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga nie tylko ukierunkowanej wiedzy w tym zakresie, lecz również czasu. Dobra agencja SEO jest w stanie przejąć na swoje barki większą część obowiązków, tym samym pozwalając Ci nie tylko oszczędzić własny czas, lecz także pieniądze. Chociaż reklama w organicznych wynikach wyszukiwania jest bezpłatna, byś mógł skutecznie wdrożyć plan pod tytułem „sklep internetowy pozycjonowanie” i zarabiać, Twoja strona musi wyglądać i funkcjonować na najwyższych obrotach. Jeżeli tak nie będzie, w krótkim czasie Twój sklep może okazać się stratny. Powierzenie swoich planów i ustalenie celów do osiągnięcia wraz z agencją marketingową jest o wiele prostsze i mniej inwazyjne, niż samodzielne planowanie i realizacja strategii obejmującej pozycjonowanie strony sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją Afterweb – co możemy dla Ciebie zrobić?

Sama obecność marki w sieci nie ma wielkiego sensu, jeżeli nie idzie za nią sprzedaż lub pozytywne efekty PR-owe. Jeżeli zatem masz wrażenie, że w przypadku Twojego sklepu pozycjonowanie będzie idealnym wyjściem, zgłoś się do specjalistów. Zgrany team agencji Afterweb pracuje na pozycje swoich Klientów już od ponad dziesięciu lat. W tym czasie byliśmy świadkami narodzin handlu internetowego w Polsce, przyglądaliśmy się wysiłkom innych agencji interaktywnych i budowaliśmy własny know-how. Dzięki temu dziś, po dekadzie obecności na rynku, jesteśmy w stanie przekuć pozycjonowanie sklepów internetowych w spektakularne zwycięstwo.

Zacznij pozycjonowanie sklepu internetowego już dziś!

Spod naszych skrzydeł wyszły już setki zadowolonych Klientów, którzy przekonali się, że wiedza połączona z pasją to najlepsza recepta na powodzenie. Sprawimy, że wszyscy oczekiwani odbiorcy dotrą do Twojego sklepu internetowego, skojarzą go z wysokiej jakości asortymentem i zapiszą sobie w pamięci jego nazwę, a także logo. Gwarantujemy rozpoznawalność oraz zwiększoną sprzedaż już po kilku tygodniach trwania kampanii. Pozycjonowanie sklepów internetowych to w naszym wydaniu regularne, dokładne działania, mające na celu wywindowanie Twojej strony do czołówki wyników wyszukiwania. Z nami zyskasz powodzenie zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim, a wybicie się na tle rywali nie będzie żadnym problemem. Stosujemy jedynie sprawdzone i bezpieczne metody pozycjonowania, jakie zapewnią Ci stałe miejsce wśród najlepszych reprezentantów branży.

Zobacz, w jaki sposób pozycjonowanie sklepu wpłynie na Twoją renomę w internecie i co dzięki niemu zyskasz

    • Dotrzesz na szczyt rankingu Google, czyli osiągniesz swój cel w sposób godny naśladowania. Zapewnimy Ci niczym niezagrożoną, wysoką lokatę zarówno wśród wyników wyszukiwania z najbliższego regionu, jak i z całej Polski. Specjaliści z Afterweb chętnie podejmą się wyzwania, jakim jest ogólnokrajowe pozycjonowanie sklepów internetowych na trudne i bardzo konkurencyjne frazy. Z naszą pomocą zdobędziesz pierwsze miejsce w wyszukiwarce, a co za tym idzie, w wielkim stylu zaprezentujesz swoją ofertę internautom.

pozycjonowanie stron internetowych w Google

    • Długotrwałe efekty staną się faktem – mowa tutaj o niezmiennej obecności Twojego sklepu internetowego w TOP10 lub TOP3. Nasze doświadczenie pokazuje, że pozycjonowanie zorientowane na jednorazowy sukces to błąd, który może skończyć się szybkim spadkiem na liście Google. W Afterweb stawiamy za to na stopniowy, dobrze zaplanowany proces, którego rezultatem jest oczekiwana pozycja zachowana na dłużej. Możesz być pewien, że przez cały czas naszej współpracy, a nawet już po jej zakończeniu, będziesz cieszył się miejscem w czołówce wyników wyszukiwania.

    • Zwyciężysz konkurencyjne sklepy, nawet te największe, obecne na rynku od dłuższego czasu. Myślisz, że to niemożliwe? W Agencji Afterweb mamy w zanadrzu bezpieczne metody na ich ominięcie. Wiemy doskonale, że pokonanie rywali na bazie walki o wysokie pozycje na ogólne frazy będzie skomplikowane, dlatego proponujemy Ci inne rozwiązania. Należą do nich chociażby pozycjonowanie sklepu internetowego na słowa kluczowe long tail albo frazy związane z konkretną lokalizacją. Dzięki temu unikniesz karkołomnej bitwy z branżowymi gigantami i pozyskasz ruch pochodzący z wartościowych źródeł.

wykres analytics - skuteczne pozycjonowanie strony

  • Wyróżnisz się na tle innych marek. W czasach, kiedy sieć Web wręcz pęka w szwach od ilości sklepów internetowych, wybicie się spośród nich jest podwójnie ważne. Przyciągnięcie do siebie Klientów to jedno: działania PR-owe niosą za sobą jeszcze inną korzyść, jaką jest zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach internautów. Nasi fachowcy dbają, żeby Twój sklep był dostrzegalny dla potencjalnych kupujących, a logo i nazwa nieodłącznie kojarzyły się z najlepszą ofertą w branży.

  • Zwiększysz sprzedaż online – nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie sklepów internetowych to także prosta droga do wyższych wpływów do budżetu firmowego. Jeżeli zatem chcesz zauważyć wymierne zyski już po pierwszych tygodniach od uruchomienia kampanii, skontaktuj się z Afterweb!

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Pozycjonowanie sklepów internetowych: czym jest SXO?
SXO (Search Experience Optimization) to nowoczesna strategia marketingowa, która opiera się na budowaniu widoczości witryny w wyszukiwarce przy jednoczesnym zwiększaniu konwersji dzięki optymalizacji doświadczeń użytkownika. SXO łączy SEO i UX w jedno, niosąc korzyści zwłaszcza w przypadku e-commerce. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, zapytaj swoją agencję o realizację staregii w myśl SXO – doświadczeni specjaliści posłużą radą i pomocą w każdym przypadku, rozwiewając wszelkie wątpliwości na temat natury tej ciekawej mieszanki.
#2 Pozycjonowanie sklepów WWW: jak działa SEO?
Zadaniem specjalistów z naszej agencji marketingowej jest skuteczna optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Działania skupiają się na osiągnięciu przez stronę internetową korzystnych wyników oraz pozycji w wyszukiwarce Google. Naszym celem jest zawsze pierwsza strona Google!
#3 Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Nie ma jednej odpowiedzi na to, jakie koszta niesie pozycjonowanie strony sklepu internetowego. Wszystko zależy od wielkości serwisu, zakresu prac oraz agencji – każda ma bowiem swój własny cennik. W Afterweb stawiamy zadowolenie naszego Klienta na pierwszym miejscu; przygotowujemy oferty indywidualne, dostosowane typowo do prowadzonego przez przedsiębiorcę biznesu, jego celów i wymogów.

Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC

Skontaktuj się i zacznij pozycjonowanie swojej strony

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33